Relasjonskompetanse i praksis

Jan beskriver hvordan bruke Relasjonskompetanse i praksis i arbeidslivet.

Assessit hadde samlet mange av sine kunder og partnere på Karl Johan Hotell i Oslo på sin Assessit Gathering.

Temaet var relasjonskompetanse og hvordan dette kan benyttes i praksis. Jan Spurkeland trollbandt som vanlig forsamlingen med sin lune humor, sin formidlingsevne og ved å dele mange av hans egne erfaringer.

Det var også satt av tid til refleksjon mellom deltagerne og her ble man kjent med nye mennesker, fikk reflektert over viktigheten av menneskeinteresse i kombinasjon med å praktisere relasjonsbygging.

Entra har i en lengre periode kjørt sitt eget lederprogram og fra 2023 jobbet tett med Assessit hvor Relasjonsledelse-/kompetanse har hatt en sentral plass. Kristine fra Entra delte sine erfaringer med hvordan de har målt relasjonskompetanse ved hjelp av Dynamic Relations sitt digitale målingsverktøy og hvordan dette ble benyttet som en sentral komponent i lederutviklingen i selskapet.

Vi har hatt stor glede av å kunne måle relasjonskompetanse og bruke resultatene som et samtaleverktøy i egen lederutvikling
— Kristine Tunstad Hilberg

Det var også satt av godt med tid til diskusjoner og spørsmål, og det var en fornøyd gruppe mennesker som forlot Karl Johan Hotell onsdag ettermiddag fylt opp med ny og relevant kompetanse, med større menneskeinteresse og med flere nye relasjoner i bagasjen.

Jan og Paul reflekterer over relasjonskompetansen sine mange fasetter hvor Jan svarer ut hvordan teorien kan benyttes i endringsledelse og konfliktløsning.

Cato Haug

Cato Haug er daglig leder i Dynamic Relations og har jobbet med lederutvikling og som “prestasjonshjelper” i mer en 30 år. Cato har erfaring og utdanning fra Forsvaret og Norges Idrettshøgskole og er sertifisert på flere verktøy relatert til relasjoner mellom mennesker.

Cato har i en årrekke jobbet med, og vært ansvarlig for, Norges Fotballforbund sin høyeste lederutdanning og har jobbet med lederutvikling i alle sektorer.

Han har vært partner i Dynamic siden 2000.

Neste
Neste

Digitalt verktøy for Relasjonskompetanse